historiaeng

Per Ardua ad AstraPrzez przeciwności do gwiazd

Zakład Poprawczy i Schronisko dla Nieletnich w Konstantynowie Łódzkim jest placówką resocjalizacyjną o charakterze półotwartym dla chłopców w wieku od 13 do 21 lat

więcej

Zespół diagnostyczno-korekcyjny w Zakładzie Poprawczym w Konstantynowie Łódzkim.

Do podstawowych działań zespołu diagnostyczno-korekcyjnego należy:

  1. Praca z wychowankami doprowadzonymi do ZP (wspieranie i szeroko pojęta pomoc psychologiczno-pedagogiczna)
  •  przeprowadzenie rozmowy wstępnej z wychowankiem
  • opracowywanie wyników z rozmowy wstępnej w formie pisemnej wraz z zaleceniami do pracy wychowawczej
  • przekazywanie powyższych informacji będące podstawą tzw arkusza spostrzeżeń do poszczególnych działów ZP (szkoła, warsztaty, internat )
  1. Zapoznanie się z aktami osobowymi wychowanka, gromadzenie niezbędnej dokumentacji
  2. Udzielanie indywidualnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  3. Podejmowanie działań w sytuacjach kryzysowych
  4. Współpraca w procesie wychowywania i terapii z członkami rodzin, opiekunami, środowiskowymi ośrodkami pomocy i leczenia, sądami, kuratorami.
  5. Diagnozowanie we współudziale lekarza psychiatry występowania u wychowanków zespołu uzależnienia od substancji psychoaktywnych.
  6. Przeprowadzanie badań psychologicznych i pedagogicznych i sporządzanie pełnych opinii  na wyraźne zlecenie Sądów  Rodzinnych lub MS
  7. Prowadzenie zajęć z zakresu profilaktyki uzależnień oraz TZA ( trening zastępowania agresji), prowadzenie terapii indywidualnej, psychoedukacji, rozbudzanie  zainteresowań poznawczych.
  8. Prowadzenie indywidualnych oddziaływań terapeutycznych adekwatnych do problemów poszczególnych wychowanków, min. trening empatii, trening wnioskowania moralnego.
  9. Organizuje i monitoruje proces leczenia określonych zaburzeń psychicznych
  10. Analiza i opiniowanie wniosków o zastosowanie środka dyscyplinarnego
  11.  Koordynowanie pracy Zespołu  d/s IPR
  12. Koordynacja działań wychowawczych- analiza struktury grupy i współpraca z pracownikami pedagogicznymi w tym zakresie ( także w kwestiach dotyczących pobytu wychowanka przebywającego poza zakładem w trybie art. 90 i 86 upn ).
  13. Współpraca z pedagogiem ds. usamodzielnień  w zakresie koordynowania działań w procesie usamodzielnienia wychowanków.
  14. Monitorowanie przestrzegania praw oraz godności osobistej wychowanków w  aspekcie przestrzegania Praw Człowieka, sygnalizowanie nieprawidłowości  w tym zakresie i podejmowanie działań naprawczych.